مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت : اجرای برنامه های قرانی بخش عمده فعالیتهای امامزادگان و بقاع متبرکه کرمان را تشکیل می دهد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در حاشیه برگزاری آئین تجلیل از 65 برگزیده مسابقات قرآنی شهرستان کرمان  اظهار کرد : بخش عمده فعالیت‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه، انجام فعالیت‌های قرآنی است.
 
وی با اشاره به اینکه امسال در ماه مبارک رمضان در قالب "طرح ضیافت الهی "برنامه‌های قرآنی خوبی توسط اوقافدر محل اماکن متبرکه در حال برگزاریست گفت : تاکید اوقاف بر گسترش برنامه‌های قرآنی به ویژه در حوزه آموزش و تفسیر قرآن است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی از کشور و قاری مصری در استان خبر ‌داد و افزود : حضور قاریان از کشور و خارج از کشور در دو مرحله در ماه رمضان انجام می‌شود که مرحله  نخست آن تمام شده و مرحله دوم با حضور قاری کشوری 2 محفل قرآنی در برگزار خواهدشد.
 
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از 5 هزار جلد کتب قرآن و ادعیه در محل مساجد ،تکایا و اماکن متبرکه از سوی سازمان اوقاف توزیع شد. تصریح کرد : امسال نیز تعدادی از این کتب در این اماکن توزیع می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود : در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در ماه رمضان، همه ساله مبلغینی از طرف اداره اوقاف به مناطق استان اعزام می‌شوندکه امسال بیش از 170 مبلغ جهت اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان به سراسر استان اعزام شدند.
 
وی با اشاره به اینکه مسابقات سراسری قرآنی نیز در مرحله شهرستانی در کرمان در حال برگزاری است، افزود : این مسابقات در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار شده و در بعضی مناطق برگزیدگان آن معرفی و مراسم تجلیل نیز برگزار شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد : برگزیدگان این مسابقات ضمن شرکت به مسابقات استانی با کسب امتیازات لازم به سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی در سطح کشور راه پیدا می‌کنند.
/2759/